Måndagen på Kreta.

Under söndagen på Kreta hände det inget speciellt, vi myste på stranden, kikade runt lite osvosv.. Det är liksom ganska onödigt att sitta och berätta om det.. Så jag hoppar till måndagen istället.. Då fick jag uppleva det vackraste i hela mitt liv.

Det var så att vi bestämde oss för att göra en utflykt, och den skulle därmed gå till Elafonissi, (också kallat Europas Maldiverna) och nu i efterhand förstår jag varför. Jag är fortfarande stum och det känns fortfarande som om jag drömmer när jag tänker på det. Vi fick gå upp tidigt och köpa vatten och bröd.. Vi köpte bokstavligt talat vatten och bröd och det kändes stört ... tänk om man var tvungen att leva på det liksom? .. Vi satte oss iallafall på bussen som Apollo hade anordnat. Resan skulle ta cirka 1h 15 min med ett stopp i en grotta som var sjukt vacker. Vi anlände vid Elafonissi klockan 11.30 ungefär, om jag inte minns fel. Och.. därnere var det en anann klimatzon, så vi hamnade helt plötsligt i en subtropisk klimatzon och det var starka vindar men.. jaa, fortfarande varma...

Den här stranden då, när vi närmade oss så spärrade vi alla upp ögonen och verkligen undrade vart vi hade hamnat? hade vi tagit ett jetplan till just Maldiverna.. det var ungefär så det såg ut.. Stumma som vi var gick vi sakta ner emot vattnet och solstolarna... slängde av oss kläderna och ramlade i vattnet som om vi var små sköldpaddor som inte stet vatten på år och dagar. (Bussresan var ju inte direkt den mest avslappnande i dem där höga bergen).. Vatnet var ganska kallt, men what the fuck? jag var i himmelriket och tänkte inte på det... Simglasögongoggelse åkte på och jag såg faktiskt en liten minifisk... Tur att inte Zär var i vattnet för hon hade väl flippat, precis som sista kvällen (men det kommer i senare inlägg).... Vi njöt och njöt hela dagen , simmade runt och bara ... jaa, njöt... mer gjorde vi inte. Jo, drack lite cola.

Denna stranden går inte beskriva med ord, ELLER de 2487346 bilderna jag tog heller, det MÅSTE upplevas. Men för er som inte har varit där än, så ska ni få se det på bild.... mums! Ska springa och äta lite nu.... Pusspuss / fridah





Kommentarer
Postat av: idaw

du värkar ju ha haft det skitbra! väntar på alla bilderna haha :D:D:D:D

2008-06-29 @ 20:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0