Lördagen på Kreta.

Det blir mycket Kreta nu ett tag men det är för att ni får ett tresidigt långt inlägg utan bilder annars. Och det blir ju ännu mer tråkigt.. Så nu tänkte jag berätta om lördagen.. (Roligaste kvällen enligt mig). GRYM!

Dagen började med att vi glassade på stranden med hur mycket dricksvatten som helst. Jag är så jäkla känslig för solen ibland och vatten behvöer vi alla, det behöver man inte vara någon Einstein för att räkna ut liksom? Havet var underbart och helt ljummet med mysiga vågor som jag älskade.  Vi tänkte flera gånger på vågmaskinen i Simhallen (i lkpg) och bara undrade när dem skulle försvinna... men nej, detta var en vågmaskin dygnet runt? haha.. Det jag fick akta mig för var undervattensströmmar som det fanns alldeles för mycket av... Under två dagar (två dagar senare i veckan) så var det fyra personer som drunknade.. på två dagar. Fattar ni? Det är liksom... fyra personer som förmodligen betyder något för några... gud... dem hade ungefär en eller två stycken livvakter på en 2 km lång strand.. Stört!

Efter en dag på stranden och en rödnosig näsa kilade vi hem, duschade och bara slappade.. Tjejerna började föra lite och jag började tagga till. Vi skulle ju ha en riktig utgång. En fet jäkla utgång. Och minsann, det blev det. Helt stört kul och alla människor vi mötte var ju bara för grymma! Dem kom att bli dem vi umgicks med resten av veckan också. Och det ångrar jag inte. Vi drog oss till ett ställe som jag berätta om (SPLENDID) och där fick vi oss varsin välkomstdrink och satte oss och hade det trevligt innan vi började komma i kontakt med några finländare och norrmän. Mums ja. Sjukt trevliga människor och jag har aldrig pratat så mycket norska som denna veckan. Jag pratar praktiskt taget flytande norska, hahahah.. En bartender på Eclipse trodde t.o.m att jag var norska tills jag berätta att jag var från Sverige. MM ja, lite förvånad blev hon iallafall.

Vi stötte även denna kvällen på André och Mackan, två grymma killar fårn Stockholm. Stört sköna och .., jaaa, dem lär vi se mer av! Vi drack och hade det trevligt.. Försökte dansa (så gott det gick bland alla grekalbaner). Men kul hade vi! Efter en grymt lyckad kväll på Splendid så gick jag och Zarah vidare till Eclipse (varför vet jag inte, det bara blev så?).. Ana och Sara gick hem vid 3-4 någonting och Zär och jag fortsatte träffa asmycket skönt folk som höll oss vakna hela natten på klubben. När vi skulle röra oss hemmåt (inte trötta alls?) så satt vi utanför Eclipse och några norrmän och ngåra tjejer käkade pannkakor? Vi tittade på klockan och insåg att den redan slagit halv sju ... hoppsan tänkte vi och först då insåg vi att solen hade gått upp? Sjukt värd kväll och den vill jag ha tillbaka!!

Pusspuss / Fridah<3


Kommentarer
Postat av: idaw

VA! var det folk som drunknade när du var där?! fan vad läskigt.

2008-06-29 @ 20:08:11
Postat av: Anonym

det låter som samma ställe som KENSAS va på? exakt samtidigt oxå :O

2008-06-30 @ 22:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0