JAG LEVER. Fredagen på Kreta.

JAG ÄR TILLBAKA PEOPLE! Inte direkt brun men vafan gör det om hundra år? (blev sjuk) Vädret var sjuuuukt stört varmt och jag .. jag är helt stum. Jag vill bara tillbaka.... ni vet när man var liten så längtade man efter sin födelsedag, nu längtar jag tills jag får åka dit igen. Jag fick jobb på ett ställe, och Zär på ett annat, .. jag vet inte hur hon ska göra men om jag fortfarande känner för det så blir det Grekland nästa sommar.. Nu saknade jag mammsingen för mycket! haha.. töntig är jag, jag längtade verkligen ihjäl mig... Första , andra och tredje dagen gick fint, men sedan blev jag sjuk, (fråga mig inte vad det var, men sjuk som en gnu blev jag, och sooov gjorde jag mestadels då).. men så jävla värt,.. Som sagt, när jag blev sjukling så saknade jag mamma, då ville jag bara vara hemma i Sverige och ha mammsi som pysslade om mig. ååh..

Jag vet inte hur jag ska berätta om resan, eller om ni vill att jag ska vänta tills jag kan visa bilderna (för jag har tagit minst 200 st bilder, mest åt IdaW eftersom jag alltid lovat dig darling.). men jag kan berätta om dagarna och det nu, men bildspel kommer senare om någon/några dagar! .. Blir bra.

Fredagen:
Vi anlände på Kreta klockan 12.00 ungefär, när planet öppnades och vi satte foten på ön , alltså, värmen slog till mig i ansitket och först då insåg jag att vädret inte skulle bli något problem. Haha... Som om jag oroat mig innan.. Vi fick skjuts av Apollo till hotellet som låg så jääävla bra, mitttttt i stan , och 100 m från stranden typ.. Rummet var grymt, helt asstooort och världens största mysiga terass.. Poolerna var underbara och grannarna var en barnfamilj med två barn som var typ 5 och 8 år. Helt underbara ! Man kunde komma hem sent på natten och dem dagen efter bara "var det fest igår? hade ni roooligt?!" (med kul dialekt).. Jaa, grymma!

Vi slängde av oss våran packning , bytte om och sprang ner på stranden, badade lite och bara kände av grekstämningen. Vissa greker är verkligen .. wow.. medans andra (dem flesta) bara beter sig helt äckligt och snuskigt så man bara vill SPOTTA på dem. Usch för vissa... Senare gick vi hem, duschade pch bara gjorde oss iordning lite,... vi handlade mat och frukter osvosv.. Sedan letade vi reda på en resturang, .. där behvöer man inte leta länge folk! Överallt, OCH SÅ BILLIGT.. jag blev helt sönderchockad varje gång. vi köpte 4 stycken rätter, med sjukt mycket mat, plus 3 st öl, och en cola till mig, för 340 kr.. VARJE GÅNG... typ.. wow. ! Jaja. alla var supertrötta man jag och Zär ville iallafall ta en liten promenad och sådär nu när vi äntligen var där.. Så Ana och Sara gick och la sig medans jag och Zarah tog en promenix.. Vi hamnade på en sportbar med astrevligt folk och kollade fotbollen. Wiiie... drack min första paraplydrink för resan (blev några styckenunder veckan, haha) ,. Pina Colada , mumsigt.... och vi bara njöt över att vara där. Nu när jag skriver detta känns det som om det var sjukt längesen.. Jag vill tillbaka.. Vi tog oss iaf vidare därifrån och var påväg hem, eftersom vi skulle upp på stranden dagen efter..  

Hur bra gick det? inte så himla... Vi gick förbi en annan bar som heter Eclipse,,.. vi tänkte att det var lika bra att kolla in det som fanns medans vi hade chansen.. Annars kanske vi missade bästa sätllet liksom. Vi gick dit, delade på en drink eftersom vi skulle hem.. Samtalade lite med bartendrarna som var svenskar och bara fortfarande njöt över att vara där.. det gjorde vi nog mest hela veckan... det var underbart!  

Som sagt, det hände inte så himla mycket första kvällen eftersom vi var så trötta, men resten av veckan var mer händelserik. Jag tänkte att jag tar en dag i varje inlägg istället.. för jag orkar inte berätta allt på samma gång.... och finns inga bilder än heller så det är inte så roligt att bara läsa ju... mihi.
 
Måste bara tillläga att många greker är ruskigt äckliga...
Speciellt många på ett ställe som heter SPLENDID. Det är en klubb därnere som bartendrarna är assköna och underbara, medans folket (alla utom skandinaverna) är förbannat äckliga. Men visst, gillar man albaner som kladdar (vissa gör tydligen det om man kollar in bloggvärlden;D ) så gillar man dansgolvet på Splendid. Men nej, själva dansgolvet där är inget för mig. Man får bara horrykte och det är ju inget roligt.... uscha. Jag såg faktiskt en svensk brud , som dansade på bardisken någon dag innan vi åkte hem, och trodde den var guds gåva till mänskligheten, men det såg bara billigt ut... Men jaa, det var så jävla roligt därnere...

Fler dagar kommer, det vet ni! Nu är jag tillbaka iallafall!
(hittade några bilder från mobilen)
(skulle jag gifta mig med en grek skulle detta vara han.. Halvgrek/halvkanadensare. mums)


(Mackan, Jag, Sara och André)

Pusspuss / Fridah <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha var bruden möjligtvis kenza? :P

2008-06-28 @ 13:25:32
Postat av: carroo

Det måste ha varit kenza?!

2008-06-29 @ 00:14:48
URL: http://cleean.blogg.se/
Postat av: idaw

VÄLKOMMEN HEM!! kan ju börja med att säga att jag inte är avonsjuk påå dig längre, jag och matti ska nämligen åka till tunisien i juli :D:D och hahahaha kenza vare du såg, det lovar jag.

2008-06-29 @ 20:06:35
Postat av: idaw

som sagt, jag sitter och väntar :D:D <3

2008-06-29 @ 20:12:00
Postat av: Maria

Vart i grekland var ni? :)

2008-08-04 @ 23:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0