Hur tänker folk egentligen?

Det kan man fråga sig. Detta är helt stört och jag förstår inte, min lilla söta hjärna kan inte förstå hur människor kan vara så kalla? Hur kan man inte ha tillräckligt med civilkurage att man ens hjälper en person som blivit överkörd. Detta är för mig helt ofattbart och omtumlande. Tänk er om ni går ut på gatan, helt plötsligt kommer det en bil i full fart och kör över er. Kan ni då tänka er hur det skulle kännas att ligga där , HELT HJÄLPLÖS och folk faktiskt kommer fram, men dem stannar bara och tittar på er? Ingen ringer 112 utan det ,, jaa, bara står still, ingen gör något.

Självklart kan jag förstå att man blir rädd och kanske hamnar i chock, men helt seriöst, i ett sådant chocktillstånd ringer man automatisk 112 , speciellt om det är minst 5 pers som ser hela händelsen, någon måste ju iallfall klara av det. Fan för människor ibland alltså! Tvi!

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article2628210.ab

fff

Hoppas för guds skull att folk i vårat land skulle hjälpa till.
Puss/ Fridah<3

Kommentarer
Postat av: Anna

dålig uppdatering här ve ;)

2008-06-08 @ 18:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0